Ostatnie posty

Dobra restauracja hotelowa jako źródło dodatkowego dochodu


Ostatnie dekady przyniosły ogromne zmiany na rynku gastronomii hotelowej. I nie chodzi tylko o liczbę restauracji hotelowych, ale przede wszystkim o ich jakość i postrzeganie przez klientów. Diametralnie zmieniły się także strategie biznesowe osób zarządzających restauracjami przy hotelach. Co więcej, restauracje stały się miejscem, które przy dobrym zarządzaniu i promocji jest w stanie wygenerować dodatkowe przychody dla hotelu. Jak to zrobić?

Jeszcze całkiem niedawno restauracje hotelowe były miejscem dostępnym wyłącznie do dyspozycji gości, ze standardową kartą dań, opcją zjedzenia śniadania i wypicia drinka wieczorem. Na klientów z zewnątrz patrzyło się wrogim okiem, a jedzenie było takie jak wszędzie. Na szczęście te czasy mamy już dawno za sobą, obecnie dobra restauracja hotelowa to przyjazne miejsce tętniące życiem, z dobrym jedzeniem, wyróżniające się na lokalnym rynku gastronomicznym.

Wciąż jeszcze panuje stereotyp, że restauracje hotelowe są drogie, ze średniej jakości jedzeniem, z kiepską obsługą i uniwersalnymi (czyt. mało przytulnymi) wnętrzami. Często turyście „z ulicy” szukającemu miejsca na posiłek nie przyjdzie do głowy, aby zajrzeć do restauracji w hotelu obok. Zresztą, skąd miałby o tym wiedzieć. Ale to się zmienia. Cieszy zmiana przede wszystkim nastawienia osób zarządzających hotelami, a restauracje przy hotelach otwierają się na gości z zewnątrz. Menadżerowie zaczynają dostrzegać potencjał swoich obiektów, szukać przewag konkurencyjnych i zastanawiać się, jak przyciągnąć więcej klientów do restauracji.

Dobre jedzenie i to „coś”

Jako osoba zarządzająca hotelem, zastanów się, co może wyróżnić twoją restaurację. To ważne, bo miejsce z klimatem i indywidualnym charakterem przyciąga jak magnes. Może wieczory jazzowe z muzyką na żywo, a może degustacja win z lokalnych winiarni? Zastanów się, jakie atrakcje oferują okoliczne knajpki, czego brakuje u ciebie, jak gości spędzają wolny czas? Może warto byłoby zrobić strefę ciszy z wygodnymi fotelami, regałem książek i aktualną prasą? Może kącik zabaw dla dzieci, z zabawkami, stoliczkiem do zajęć plastycznych i animatorem w określonych godzinach? Zastanów się, co możesz zorganizować i jakiego rodzaju gości możesz dzięki temu przyciągnąć do swojego hotelu. Restauracja nie musi być wyłącznie miejscem na spożywanie posiłków, choć to jakość jedzenia powinna być najważniejsza.

Dobrze skomponowana karta dań, a także smak i jakość serwowanych dań to podstawa działania każdej, nie tylko hotelowej restauracji. Na sukces restauracji składają się 4 podstawowe czynniki: doświadczony szef kuchni, menadżer z pomysłem na restaurację, sprawny i miły personel oraz wysokiej jakości składniki, z których przyrządzane są dania. Co się sprzedaje? Prostota, regionalne akcenty w menu, a przede wszystkim: smaczne i świeże posiłki. Mogą być proste lub wyrafinowane, ale ważne, by klient degustował je z chęcią i ze smakiem.

Miły i sprawny personel

Za restauracjami hotelowymi ciągnie się opinia, że pracuje w nich nieuprzejmy personel. Choć to opinia nie do końca uzasadniona, to to także się zmienia. Jeśli restauracja chce przyciągnąć nowych klientów, to musi postawić na doświadczonych, chętnych do pracy i uprzejmych pracowników.

Otwórz się na nowych gości

Czy przechodzące obok twojego hotelu osoby wiedzą, że mogą wejść i zjeść w restauracji hotelowej najlepszy stek w okolicy? Zastanów się czy i jak zachęcasz nowych klientów do skorzystania z oferty restauracji? Czy przewodniki turystyczne i lokalna informacja turystyczna informuje o tym? Czy strona internetowa hotelu zaprasza na posiłki?  Czy pokazujesz klientom, co wyróżnia twoją restaurację na tle konkurencji, czym zachęcasz ich do odwiedzenia? Dobrym rozwiązaniem jest oferowanie rabatów na pierwsze zamówienie oraz przystępowanie do wszelkich programów partnerskich, które rekomendują konkretne miejsce oraz zachęcają do jego odwiedzenia. 

Imprezy, konferencje, grupy zorganizowane

Szukaj aktywnie klientów, także wśród grup zorganizowanych. Oferuj organizację konferencji z pełnym cateringiem dla uczestników, skontaktuj się z biurami podróży z ofertą posiłków dla grup zorganizowanych, zastanów się nad organizacją wieczorków tematycznych czy innych atrakcji, które w planie będą miały wspólne biesiadowanie w hotelowej restauracji. Jak jeszcze pozyskać klientów dla restauracji w hotelu? Jeśli wiesz o imprezach, które odbywają się lokalnie w pobliżu hotelu (np. zlot miłośników starych motocykli), spróbuj wynegocjować z organizatorami wyżywienie dla uczestników w swojej restauracji. Albo dorzuć do materiałów zniżki na posiłku u ciebie. Potencjał jest ogromny, warto go wykorzystać. 

Dobrze zorganizuj zaplecze

Do sprawnego działania restauracji potrzebne jest także sprawne zaplecze porządkowe, w tym dobrzej jakości sprzęt, dobrze opracowane procedury mycia i sprzątania, przeszkolony i sprawny personel oraz dobrej jakości środki chemii profesjonalnej dla kuchni hotelowej. Warto zaopatrzyć się w skuteczne i wydajne preparaty do mycia i czyszczenia oraz profesjonalne środki do zmywania naczyń i do zmywarek.

Posty :: Promocja hotelu

Leave a comment